Tanácsok nagy versenyekre (WUCC)

Víz

Két üveg, víz és isostar. Víznek nagy üveg, min. 2 liter, ne fogyjon ki. Legyen mindenkinek saját! Versenyen nem fogunk kapni.
Igyál mindig, amikor lejössz a pályáról. Átlátszót kell pisilni, NEM VICC!

Pont után

Legyen mindenki a vonalon, minden pont végén. Akkor is, ha keveset játszol. Ez segíti a sorok hívását, nagyon jót tesz a csapat hangulatának, és melegen, aktívan tart amíg nem játszol. Ha pontot csináltunk, ÜNNEPELJÜK!!!

Bemelegítés

Legyünk ott, fejben is, ne csak fizikailag. Ami Téged agyilag is felpörget a meccs előtt, azt kell csinálni. Szerintem egy nagyon jó módszer pl. ha meccs előtt dobálásnál támadod a korongot elkapásnál, dobásnál cselezel, és elkapásnál és dobásnál próbálsz izgulni, mint ahogy majd meccsen is fogsz.

Oldalvonal

Mindkét oldalt, szétszóródva, beszélünk, biztatunk. A meccs elején az emberek fele ide, a masik oda vigye a cuccát, vizét. Sorokra ilyenkor figyeljünk, hogy ne az egyik sor álljon az egyik oldalvonalon, a másik a másikon, mert úgy minden pontnál az egyik oldalvonal kiürülne. Amiket mindenképpen mondani kell:

  • Védekezésben
    • Hosszú futón védekezőnek "UP"-ot, ha jön a korong. Ne kapjunk már úgy pontot, hogy valaki nem tudja, hogy jön a korong, és elmegy a füle mellett.
    • Markerhez beszélni kell, jobb-bal kéz, illetve a legfontosabb: ha hosszúra valaki üresre megy, akkor üvölteni kell, hogy nincs hosszú. Ilyenkor a marker beáll szembe, és megakadályozza a hosszú dobást. Markernek mondani kell, ha nagy break veszély van, azt is.
    • Szemelj ki magadnak valakit a pontra, vagy akár az egész meccsre, és biztasd. Ha nem is mondasz neki új infot, sokkal könnyebb úgy védekezni, ha kívülről biztatnak. Ha játszol, pull előtt mondhatod valakinek az oldalvonalon, hogy beszéljen majd hozzád védekezésnél. Az is jó lenne, ha kialakulnának stabil párok, akik egymáshoz beszélnek szinte mindig. Ha pedig valaki beszél hozzád, üvöltözik az oldalvonalról, azt vedd mindig pozitívan, és soha ne dumálj vissza neki pont alatt. Ha valami rossz hatással van a játékodra, azt megbeszélitek majd, amikor éppen nem játszol.
  • Támadásban
    • Ilyenkor nyugodtabbak vagyunk, nem kell üvöltözni, de biztatni ilyenkor is lehet a támadókat, vagy felhívni a figyelmet egy jó lehetőségre. Zóna-védekezés elleni támadásban lehet ilyen gyakran, például egy hosszú opció. Dobók! Akkor is a ti felelősségetek, hogy mit dobtok el, ha mások üvöltöznek, hogy dobjad. Ha nem érzed úgy, ne dobd el.

Mentális felkészülés, pozitív hozzáállás

Magabiztosnak kell lenni, de azért reálisan kell gondolkozni. Soha, semmilyen esetben nem szidjuk a csapattársainkat, se magunkat. Nem nézzük le az ellenfelet, nem ijedünk meg tőlük, nem bízzuk el magunkat, ha nem melegítenek, nem röhögünk saját magunkon, hogy mi hogyan melegítünk/játszunk/dobunk/stb. hozzájuk képest. Erős csapatok ellen fogunk játszani. Sok meccsünket fogjuk elveszíteni. Ettől függetlenül, ha nem úgy állsz oda minden meccshez, és minden ponthoz, hogy lefutod az embered, levédekezed, pontot csinálsz rajta, BÁRKI legyen is az, akkor hülyeség volt eljönnöd egy ilyen versenyre. A pontjelző állásával SOHA nem foglalkozunk, akár vezetünk, akár vesztünk. Egyrészt, mert ilyen hosszú meccseken bármi megtörténhet, másrészt azért, mert nem nyerni megyünk ki, hanem játszani, tanulni, tapasztalni, küzdeni. Éveket kell majd várnunk, hogy még egyszer egy amerikai, … csapattal játszunk. Élvezzünk ki minden pontot, ezért megyünk!

Reggel

Képzeld el, hogy ötödik nap reggel 8-kor játszod a nyolcadik százperces meccsedet. Már előző este úgy kell lefeküdnöd, hogy alig várod, hogy felmehess a pályára. Reggel úgy kelsz, hogy szét akarod őket kapni, úgy reggelizel, hogy rázod a lábad az asztal alatt. Melegítés közben üvegszilánkokat rágcsálsz, és az első ponton akarsz vetődéssel védekezni, nem az ötödiken. És azt pedig higgyétek el, hogy azt, hogy mennyire vagy rápörögve egy meccsre, nem csak a kedveden, meg a Jupiter állásán múlik. Tudatosan lehet befolyásolni, és egyénileg, de csapatszinten is tudatosan kell felépíteni a hangulatot. Reggelinél nem arról beszélgetünk, hogy milyen fáradtak vagyunk, van-e izomlázunk, és mennyire nem tudtunk aludni, mert horkolt a Józsi. Hanem a tegnapi nagy vetődésről, arról, hogy min akarunk javítani, mi az ami jól ment.

Általában az erőltetett csapatépítésről, jókedvről

Talán furának tűnik elsőre, de működik. A lényeg, hogy bármilyen röhejes, szánalmas dolgot is csinálunk, ha együtt csinálja az egész csapat, akkor sem kívülről nem lesz olyan röhejes, belülről meg még jó is lesz. Példa: Állnál egyedül egy rét közepén körben, helyben ugrándozva, azt mormolva, hogy "pingvinpingvinpingvinpingvin-VIDRA!" ?
Éppen ezért erőltetten biztatjuk egymást (Lásd "Mexi a legjobb!"), erőltetten örülünk a pontjainknak, erőltetten felpörgünk a következő meccsre.

Gyakorlatok

Minden meccs előtt lesz valami gyakorlat. Ezt már meccs-intenzitással kell csinálni. Azaz vetődni kell, küzdeni kell, mérgesnek kell lenni magadra ha hibázol, ünnepelni kell a másikat, ha jót csinált.

Vetődés

Vetődni kell. Fog is mindenki. Segít valamit a gurulós csuszkálós gyakorlat abban, hogy utána eldobd magad a pályán?

Pull fogadás

A pullt kapjuk el! Hacsak nem valami őrült nyeles. Inkább ejtsünk el egy pullt naponta, minthogy minden támadásunkat 2-3 másodperces hátránnyal indítsuk.

  • Futók: Figyeljunk honnan es mikor kezdünk, ne kelljen a cut-ra várni.

Pull dobás

MINDEN pull-t lesprintelünk, viszont figyeljünk a lesre. Egy jó taktika szerintem, ha a pull-t dobó ember mögé állsz 3-4 méterrel, és később is indulsz el mint ő.

Markolás

A legfontosabb dolog. Aki nem ad bele mindent a markolásba, azzal üvöltözni fogunk. A gólzónánk közelében az oldalára állsz, ki se tudjon lépni oldalra a hátsó break-hez. Lábujjhegyen vagy, mozogsz, aktív vagy. Markolásnál nem lehet pihenni!

Emberfogás

Ha rossz helyen vagy, és tudod, akkor sprintelni kell tiszta erőből. Az egyik legidegestőbb dolog, ha valaki két méterre le van maradva egy hosszúra kocogó embertől, és csak akkor kezd el sprintelni utána 100%-kal, amikor jön a dobás, és a támadó is elkezd futni ezerrel. Ha tudod, hogy rossz helyen vagy, akkor egyből sprintelj a jó helyre. Ahhoz pedig, hogy tudd, hogy mi a jó hely, gondolkozni kell. Ez fáradtan nehéz, és ez az amitől jó védő leszel, és nem az, hogy milyen gyors vagy. Előre tudnod kell, hogy hova akarhat futni a támadó, ezt mindig frissitened kell, nem csak amikor már cutolt, vagy éppen jön a korong.

Támadás

Akarjuk a korongot! AKARJUK A KORONGOT! A miénk, kapjuk el!

  • Ha leráztad a védődet nagyon, akkor szerezd meg a korongot. Ha ehhez el kell szaladnod 3 másik támadó mellett, akkor legyen. Ha zárt oldalon nem kapod, de nagyon messze van a védőd, fordulj a nyiltra. Ha itt sem kapod, menj dump-ra. Ha nagyon lemaradt a védőd, akkor meg kell kapnod a korongot, mert ilyen nem gyakran lesz. Ha dobóként látsz egy üres embert, dobd oda, még ha mögötted is van, vagy úgy gondolod, hogy gyengébb dobó, mint Te.
  • Lehetőleg minden futásod veszélyes legyen, azaz olyan helyre irányuljon, ahol kaphatod a korongot. És legjobb, ha meg sem állsz egyszer sem a támadás alatt. És ne zavard a többi cut-olót. Ha ezt a három dolgot sikerülne véghez vinni, az lenne a tökéletes, védhetetlen támadás.
  • Nincs üresjárat támadásban. Mindig a korongot nézed, és mindig tudod, hogy hol van a védőd. Ha poach-ol, akkor odafutsz, ahova tudjuk Neked dobni.

Ha nagyon vezetnénk

Akkor sincs semmi, hosszú meccs, nyomjuk tovább.

Ha szoros lenne

Akkor húzzunk el, ld. előző pont.

Ha nagyon vezetnek

Akkor is ugyanúgy játszunk, megizzasztjuk őket, csinálunk szép dolgokat. Fontos tudnunk, hogy egy nagyon jó csapat ellen, akiknek nagyon jó a védekezésük, és nagyon jól támadnak, úgy érzi az ember, mintha mi lennénk rosszabbak. Ne hagyjuk, hogy ez lerontsa a csapatszellemet.

Szabályok

Fontos, hogy tisztában legyünk a szabályokkal. MINDENKI olvassa el a szabálykönyvet, és előtte, utána nézze meg a QUIZ-eket és érdemes a Decision Diagram-okat is átnézni. Ez nagyon fontos, nagyon rossz Spirit, ha nem tudjuk a szabályokat! Rengeteget edzettünk és költöttünk ezért a versenyért. Az a legkevesebb, hogy tanulunk rá néhány órát.

Jó lesz?

Jó lesz.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License