Cz nationals 1st round
5

Élménybeszámoló: Cseh nemzeti bajnokság, 1. forduló, Putin, 2009.04.18-19.

Az idei cseh bajnokság első két fordulójába más országból is nevezhetnek csapatok. Ezt az lehetőséget a LOL ki is használta a CEL-re való felkészülés céljából. Kicsit pofátlanra sikerült ez a felkészülés, mert a magyar alakulat (a csehek nagy örömére) az első helyen zárt.

Az odaút sem volt piskóta. Különösen a cseh kanyargós, eldugott, lovasszekereknek szánt utakon (hála Gizinek) időnként megesett, hogy be akart szállni mellénk egy-egy őzike, patkány és néhány béka; de azt gondolták, hogy az alvázon mégiscsak jobb lesz nekik:)) A rossz útviszonyok ellenére a sebességre nem lehetett panasz *cenzúrázott rész*.

Aztán a megérkezés: hát azt hittük, hogy ez egy vicc. Embereket nem nagyon láttunk, csak nyomokat találtunk (magára hagyott tűz, kajamaradék). Nem volt valami meleg és még az eső is esett. Ezért a sátrazás esélytelen, alvás az öltözőben. Ami nem is volt olyan egyszerű…, na mindegy végül a folyosóra szorultunk.

Szombat, első játéknap:

A torna első mérkőzését a 3SB2 csapata ellen játszottuk. Sima 15-1, félórás játék (a játékidő 55 perc lett volna). Embervédekezéssel kezdtünk, hogy felpörögjünk, aztán csinálgattuk a junkot is. Szerettük volna megnézni azt, hogy hogyan megy a területvédekezésről emberre való átállás, de mókás okok miatt nem sikerült- többnyire csak a 2. passzig vagy addig sem jutott el az ellenfél. Bemelegítésnek nem volt rossz. De nem derült ki, hogy mit tud a LOL.

Másfél órával később a szervezők, a PeaceEgg ellen játszottunk. Sorry, de ez teljesen kiesett a memóriámból. Megtelt a merevlemez. De nem azért, mert 1 hónappal a torna után írom ezt. Ami biztos az az, hogy 13-4 a LOL javára.

1 óra pihi után a Prague Devils ellen voltunk hivatalosak. Ha nyerünk, első helyen megyünk tovább. Azt az utasítást kaptuk, hogy most sem veszíthetünk. (Igazából ahhoz képest, hogy azt mondták: "a cél nem a tornagyőzelem", minden játék előtt azt lehetett hallani, hogy "ezt is meg kell nyerni").

A játék elején a prágaiak zóna védekezéssel próbálkoztak, de hamar rá jöttek, hogy nem ez a legjobb döntés. Hát az emberfogás sem lett az. Ezen a meccsen főleg vízszintes stackben álltunk fel, amiből nagy biztonsággal lehet a hosszút játszani. Ez működött is; igaz Gábornak néha könyörögnie kellett, hogy valaki legyen olyan kedves és fusson már előre is!

Végül "Gábor dobta Rapinak" ponttal nyertünk 9-6-ra. Ezt a végeredményt nem árt megjegyezni, mert ez az 1. alkalom, hogy legyőztük a prágaiakat. ICHI, NI, SAN…

Három és fél óra pihenő után a nap utolsó játszmája a saját csoportjában a 4. helyen végző Hairy Jet ellen. Tét a felső 8-ba jutás. Szó sem lehetett veszítésről.

Mivel mi már picit fáradtak voltunk és az elenfél egy kezdő csapat volt, nem nagyon tudtunk felpörögni a játékra; de azért ezt is hoztuk magabiztosan. (eredmény nincs a szervező csapat honlapján sem=sok-kevés ide)

A játék után az egész csapat kint maradt még a pályán dobálni. Mindenki nagyon lelkes volt, igaz nem is volt ok szomorkodásra.

Este "vacsi". Bocs, de én erre inkább no komment.

Vasárnap reggel 10 órakor a legjobb négybe jutásért küzdöttünk: LOL vs Yellow Fever.

Eddigre már bemelegedett az idő és a Nap is előbújt a felhők mögül "Égett a Nap melegétől a cseheknek arca, magyar frizbis lábak taposgáltak rajta" (jó ez nagyképű volt, töröljétek bátran; én itt hagyom:))

Négyes zónával védekezett a 3-4 lánnyal felálló ellenfél. Elég jól működött ez ellen is a játékunk. A handlerek szépen járatták a korongot hátul oda-vissza "had fussanak" jelszóval és a stack-munka is jó volt. A Fevernél volt néhány játékos, akik jól dobták a hosszút, de segítettünk egymásnak a vonalról, hogy mikor mire kell figyelni és így nem sokra mentek vele. Végül ezt a mecsetet is sikerült magabiztosan hozni. Igaz a vége szoros lett 13-12 a LOL-nak.

Szeretném megjegyezni, hogy ezen a meccsen Feri lenyomott egy jó 40-50 méteres lendületes futást (nem hülye Ő, hogy sprinteljen:)), hogy együtt örüljön Vida Petivel, amiért elkapta a nyílegyenesen száguldó tenyeres hosszúját (de szerintem inkább a dobásnak, mintsem az elkapásnak örült:))

Az elődöntő:

Az biztos, hogy volt olyan csapat (pl.: a Prague Devils), akik két nagyjából egyforma erősségű csapatra oszoltak és emiatt igazán nagy erőt nem képviselhettek, de ettől függetlenül szerintem picit csúnya a csehek szemszögéből, hogy az első 4 közé 2 külföldi betolakodott. Mi voltunk az egyik a másik pedig az, aki ellen az elődöntőt "vívtuk", az Outsiterz.

A vívtunk szó azért van gondolatjelek közé tunkolva, mert hát az elődöntőt olyan csúnyán megnyertük, hogy az eredményt még a netre sem rakták fel. Ha jól tudom 7 volt közte és ők négyet szereztek, tehát 11-4 a végeredmény (ez le van fotózva, javítás kéretik hiba esetén).

Ebből már kiderült, hogy a játék eléggé jól ment nekünk, Keso erről mást mondott, de az minket nem érdekel. Egy rövid időszak volt a meccsen, amikor nem voltunk igazán hatákonyak; emiatt én kérek elnézést: 3 ejtés, 2 rossz passz (és ez csak az, amire emlékszem).

2 óra pihenő után jöhetett a döntő:

A Cseh Nemzeti Bajnokság 1. fordulájak döntőjét a Szörnyű Majmok (Terrible Monkeys) és a LOL csapatai játszották.

Felhős, borult ég és enyhe szél. A körülményekről ennyit.

A TM emberfogással védekezett; mi ez ellen jól játszottuk a dump and swinget éa a break dobások is működtek (Gábor bokamagasságú belsőíves tenyerese Istinek a zónába).

Egyik csapat sem vállalt nagy rizikót, inkább a biztonságos játékot választották. A mi emberfogásunk viszont erősebbnek bizonyult, mint az övék és már viszonylag hamar sikerült ellépnünk 1-2 ponttal. Ha jól emlékszem 5-3-ra vezettünk és innen már nem fordult meg az eredmény egyszer sem. Tehát egyenletes, jó játékot produkáltunk. Nagyon szerette volna a csapat ezt a győzelmet, mindenki 110%-on pörgött és végül sikerült megnyernünk a mérkőzést (11-9) és egyben a tornát is.

A játék utáni csapatkörben ment a viccelődés, hogy ők is neveznek majd a magyar fordulókra (előre megjósoltuk, hogy ez lesz: hívnak Amerikából játékosokat és még a jegyeiket is kifizetik csak jöjjenek:))

100%-os teljesítménnyel zárt a LOL és a Spirit pontokban is az élen jártunk. Ez nagyon jó előjel a közelgő CEL fordulót és az idei hazai Országos Bajnokságot tekintve.

A játékról általánosságban:

Nagyon jó és ritka dolog, hogy egy játékos sem lóg ki a csapatból és hozzá tudja tenni a magáét. Azt hiszem ez most így volt. Mindenki csak annyit vállalt, amennyire képes és azt maradéktalanul végre is hajtotta.

A hosszú játékra sem az volt a jellemző, hogy Feri vagy Gábor elhajítja a Rapinak, had fusson érte. Hanem elég sokan tettek szép és eredményes kísérleteket (Gregi, Peti, Rapi, Bandi, Fogyi, Feri és Gábor). Ha jól emlékszem Gábor dobta a legtöbbet.

Nagyon jó volt az is, hogy nem voltak viták a csapaton belül, nem szidtuk egymást és a vonalról folyamatos biztatást, segítséget kapott az a 7, aki pályán volt.

Többször is próbálkoztak ellenünk zóna védekezéssel, ezek ellen is nagyon nyugodt és szép játékot sikerült produkálni.

Sok szép említésre méltó mozzanat és komplett támadás van. Csak így tovább!

Záróakkordként pedig ismertetném a csapat tagjait:

Ákos

Bandi

Feri

Fogyi

Gábor

Gregi

Isti

Rapi

Szityó

Vida Peti

és Petra Neked köszönjük a kamerázást, fotózást, vízhordást és azt, hogy jelenléteddel megakadályoztad Gábort, hogy kikeljen magából.

1
2

+ Petra

3
Results spirit
1. LOL (Budapešť, Maďarsko) 11,00
2. Terrible Monkeys (Praha) 10,57
3. Prague Devils 2 (Praha) 11,43
4. Outsiterz (Slovensko, Bratislava) 10,29
5. Prague Devils 1 (Praha) 11,29
6. Flying Ultimate Junta (Praha) 10,00
7. 3SB 1 (Praha) 10,14
8. Žlutá Zimnice (Praha) 7,86
9. Východní blok (Východní Čechy) 9,14
10.Atrofované ruce (Plzeň) 11,43
11.Velká Morava (Brno, Olomouc) 7,80
12.Pražská sedma (Praha) 11,57
13.PeaceEgg (Písek) 11,33
14.Hairy Jet (Jičín) 10,43
15.7-bit (Písek) 10,17
16.3SB 2 (České Budějovice) 9,17
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License